Nowoczesne urządzenia pracujące w biurach najczęściej łączą w sobie drukowanie, skanowanie, przesyłanie danych, kopiowanie a niekiedy i wiele więcej funkcji. Są to urządzenia skomplikowane technicznie. Nie stanowią już tylko zestawu prostych mechanizmów – przez mnogość rozwiązań usprawniających pracę (takich jak dupleks, dwustronne podajniki oryginałów, zespoły wykańczające-finiszery lub mailboxy) są wyrafinowanymi i wymagającymi produktami. Poprzez rosnące wymagania użytkowników co do jakości druku lub skanowania, producenci opracowują coraz to bardziej wydajne i innowacyjne materiały eksploatacyjne do stosowania w urządzeniach biurowych. Urządzenia te, będące obecnie centrami dzisiejszych biur, warto utrzymywać w najlepszym stanie, by funkcje w nich dostępne mogły być wykorzystane w pełni. Nie warto również zdawać się w tych kwestiach na nierzetelne serwisy, dobry serwis drukarek musi spełniać szereg kryteriów. W końcu czy powierzyłbyś swój naprawę Twojego dobrego samochodu albo remont Twojego pięknego domu przypadkowemu mechanikowi lub ekipie remontowej „z ulicy”?
Przede wszystkim dzięki wiedzy. Profesjonalny serwis drukarek, kserokopiarek i innych urządzeń biurowych zazwyczaj współpracuje bezpośrednio z producentami sprzętu. Mając autoryzację serwisową, technicy mają dostęp do regularnych szkoleń, aktualnej dokumentacji technicznej zawierającej najświeższe poprawki a także dysponują doświadczeniem i procedurami pozwalającymi na minimalizację przestojów sprzętu pracującego u klientów. Ponieważ obecnie drukarki i kopiarki często są powiązane z systemem informatycznym użytkownika umożliwiając pełne zarządzanie nimi, niesie to ze sobą również sporo ryzyk, warto polegać więc na współpracy z serwisem drukarek, który zapewni bezpieczeństwo zgodne z najbardziej wyśrubowanymi normami. Doświadczeni technicy Biurimexu znają te zagadnienia od podszewki. Procedury wewnętrzne w dobrym serwisie pozwolą na przeprowadzenie prewencyjnych czynności konserwacyjnych Twojego urządzenia, co przełoży się na wydłużenie jego czasu użytkowania (tzw. lifetime) i w dłuższym czasie obniżenie kosztów funkcjonowania Twojego biura.
Odpowiednie materiały i podzespoły mają kluczowe znaczenie w utrzymaniu ciągłości pracy Twojej drukarki lub kserokopiarki. Zazwyczaj kupując urządzenie otrzymujesz startowy pakiet tonerów, ale po jego wykorzystaniu pojawia się kwestia – czy zamówić oryginalne, czy raczej będąc skuszonym ceną, postawić na zamienniki lub tonery regenerowane. Tu powinna zapalić się lampka ostrzegawcza. Tonery regenerowane będą miały inną strukturę cząsteczek, inny skład chemiczny niż oryginały a co za tym idzie, wydruki mogą nie być tak czytelne i ostre jak w przypadku tonerów oryginalnych. Dodatkowo ryzykujesz obniżeniem wydajności pozostałych części eksploatacyjnych, które w przypadku wymiany mogą generować duże koszty. Nie wspominając o utracie gwarancji. Czy warto więc ryzykować, tracić czas i pieniądze na poszukiwanie pozornie tańszych tonerów do drukarek lub kserokopiarek? A może warto zastanowić się nad stałym kontraktem serwisowym dla Twoich urządzeń?
Stała obsługa serwisowa jest obecnie najpopularniejszą formą opieki nad drukarkami i kserokopiarkami. Łączy ona w sobie wiele korzyści dla użytkownika: dzięki kontraktowi otrzymujesz pewność działania urządzeń, zgodność z wszystkimi normami określonymi w dokumentacji technicznej producenta, zawsze aktualne oprogramowanie wewnętrzne Twojej drukarki lub kserokopiarki, pewność stosowania oryginalnych materiałów eksploatacyjnych a często także wsparcie pozaserwisowe i możliwość łatwego skorzystania z wiedzy i doświadczenia specjalistów. Podpisując kontrakt serwisowy ponosisz jedynie drobne opłaty za wykonane wydruki, rozliczasz się w cyklach miesięcznych i nie interesuje Cię nic poza tym. Gdy będziesz potrzebował tonery lub interwencję serwisową, technicy firmy Biurimex pojawią się szybko po zgłoszeniu i wykonają niezbędne prace bezpłatnie. Jeśli przyczyną nieprawidłowego działania drukarki będzie brak aktualizacji oprogramowania wewnętrznego, tu również otrzymasz pomoc w ramach podpisanej umowy. Jeśli kserokopiarka będzie wymagała konserwacji lub wymiany bębna, fusera, technicy zrealizują zlecenie bezpłatnie. I szybko – obsługa kontraktów serwisowych ma u nas priorytet, gdyż zależy nam na tym, by klient mógł wykonywać wydruki lub kserokopie. W ramach kontraktu serwisowego dostajesz do ręki jeszcze jedno narzędzie – jednoczynnikowe rozliczanie oraz miesięczny raport wykonanych wydruków. Dzięki temu będziesz w stanie przeanalizować ile wydruków generują poszczególne urządzenia w Twojej firmie i zawsze wiesz ile kosztuje Cię drukowanie lub kopiowanie. Praktyka dowodzi, że mając taką wiedzę, menadżerowie podejmują często działania wpływające na optymalizację środowiska wydruku a co za tym idzie – dalsze obniżenie kosztów.
Podobnie jak wspomniany wcześniej mechanik dla Twojego samochodu, lub lekarz dla Twojej rodziny, firma serwisująca Twoje urządzenia wielofunkcyjne, drukarki lub kserokopiarki, powinna spełniać te same kryteria – wiedza, doświadczenie, nawyk ciągłego uczenia się, analityczne i kompleksowe podejście do „pacjenta”. Dostarczając nowoczesne urządzenia biurowe od przeszło 30 lat, wypracowaliśmy duże doświadczenie serwisowe opierając się o zatrudnionych na miejscu techników. Dbamy o aktualność dokumentacji serwisowej, odbywamy szkolenia bezpośrednio w siedzibach producentów lub ich oficjalnych dystrybutorów. Poszerzamy naszą wiedzę o zagadnienia informatyczne, stale rozwijamy naszą ofertę, ale i szanujemy wieloletnią współpracę z wiodącymi markami, takimi jak Konica-Minolta lub Lexmark. Stawiamy na partnerstwo nie tylko z dostawcami a przede wszystkim słuchamy naszych klientów, dopasowując nasze procedury do ich potrzeb. Chętnie przy dobrej kawie porozmawiamy też o Twoim biurze i jego potrzebach, zapraszamy do kontaktu.